تحـــــول

حوزه و روحانیت در نگاه رهبری

تحـــــول

حوزه و روحانیت در نگاه رهبری

تحـــــول

ظهور دوباره ی حاکمیت اسلام با انقلاب اسلامی، عطش سیری ناپذیر جامعه ی شیعی برای زندگی مطابق با الگوی به دست آمده از معارف اهل بیت (علیهم السلام) و رویارویی فکری با اندیشه های مخالف حاکمیت دینی از جمله عواملی است که تحول در حوزه و روحانیت را گریز ناپذیر می نمایاند.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

مدرک گرایی

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۳۸ ب.ظ
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان حوزه علمیه در سال 86:
چگونه می توان آفت مدرک زدگی را از حوزه های علمیه دور کرد؟

امتحانات

تکیه بر مدرک مستقل حوزوی. با اعتبار خودش نه به اعتبار وزارت علوم.



صحبت مدرک شد. بنده جزو کسانى هستم که از اوائل بر روى مدرک مستقل حوزه‏ اى تکیه کردم، الان هم اصرار دارم. مدرک؛ خود حوزه با اعتبار خودش نه به اعتبار وزارت علوم؛ چون اعتبار حوزه عمیق‏تر، ثابت‏تر و مهمتر از اعتبار هر وزارتى است. با اعتبار خودش، حوزه مدرک بدهد. حالا اسم مدرک را هر چه میخواهند بگذارند. بعضى از دوستان اعتراض کردند که چرا می گریزید از اسم دکترا و کارشناسى ارشد و اسمش را گذاشته‏ اید سطح سه و سطح چهار؛ اینها را من بحثى ندارم. اینها را بنشینند بحث کنند، هر جور تصمیم گرفتند، همان درست است؛ لیکن اصلِ مدرک را بنده قبول دارم، اما مدرک‏ زدگى آفت مدرک است. طلبه براى مدرک درس بخواند، این عیب بزرگى است. این، همان خط میانه‏ ى تحول است. این، مدیریت تحول در زمینه‏ ى مدرک. مدرک بدهید، اما از مدرک‏ گرایى و مدرک‏ زدگى که ما همیشه آن را عیب تعلیمات جدید میدانستیم، پرهیز کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی