تحـــــول

حوزه و روحانیت در نگاه رهبری

تحـــــول

حوزه و روحانیت در نگاه رهبری

تحـــــول

ظهور دوباره ی حاکمیت اسلام با انقلاب اسلامی، عطش سیری ناپذیر جامعه ی شیعی برای زندگی مطابق با الگوی به دست آمده از معارف اهل بیت (علیهم السلام) و رویارویی فکری با اندیشه های مخالف حاکمیت دینی از جمله عواملی است که تحول در حوزه و روحانیت را گریز ناپذیر می نمایاند.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

دیدن ظرفیتهای موجود

جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۴۶ ب.ظ
حجت‌الاسلام جمشیدی:

منظور از تحول در حوزه ندیدن ظرفیتهای موجود نیست




مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: منظور از تحول در حوزه‌های علمیه، ندیدن ظرفیت‌های موجود حوزه نیست، بلکه منظور پیشرفت روزافزون است.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی روز پنج‌شنبه در هفتمین جشنواره علامه حلی که در سالن همایش های دفترتبلیغات برگزار شد، با اشاره به فعالیت های علمی پژوهشی حوزه های علمیه، اظهار کرد: آثار علمی که در سال های اخیر توسط مراکز پژوهشی حوزه علمیه منتشر شده در مقایسه با گذشته مطلوب‌تر است.

وی ادامه داد: حرکت علمی حوزه های علمیه در مقایسه با گذشته دچار کمبود و ضعف نشده، بلکه سطح علمی حوزه علمیه نسبت به گذشته از رشد و پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه باید شبهات دینی موجود در جامعه را پاسخ داد، عنوان کرد: حوزه علمیه باید در زمینه پاسخگویی به شبهات اهتمام بیشتری داشته باشد و از ظرفیت های موجود استفاده بهتری کند.

حجت‌الاسلام جمشیدی به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت تحول در حوزه اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب، تحول را ضرورت جدی و دائمی حوزه می دانند و تأکید دارند که حوزه باید در شرایطی قرار بگیرد که بتواند از ظرفیت های خود در پاسخگویی به شبهات و مسائل روز استفاده کند.

به گفته وی منظور از تحول در حوزه‌های علمیه، ندیدن ظرفیت‌های موجود حوزه نیست، بلکه منظور پیشرفت روزافزون است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ایجاد انگیزه را عامل اصلی رسیدن به پیشرفت دانست و گفت: در المپیادهای علمی افراد برتر از شهرستان های محروم‌تر هستند که از امکانات کمتری برخوردار هستند اما انگیزه های موجود در میان طلاب سبب شده تا برای کسب رتبه های علمی اهتمام بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام جمشیدی  ابراز کرد: تلاش های مدیران و اساتید حوزه های علمیه سبب شده تا طلاب در سراسر کشور به پیشرفت مطلوبی برسند.

وی با اشاره به اینکه اساتید اهمیت زیادی در رشد طلاب دارند، اظهار کرد: عنصر اصلی پیشرفت علمی طلاب در حوزه های علمیه اساتید هستند که در عرصه پژوهش باید به اساتید توجه ویژه شود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۵
یاسر محمدی کمرودی

تحول

حوزه

روحانیت

طلبه

مراجع

نظرات  (۱)

۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۵:۰۸ Fatemeh sadatmand
پاسخ:
فاعتبروا یا اولی الابصار

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی