تحـــــول

حوزه و روحانیت در نگاه رهبری

تحـــــول

حوزه و روحانیت در نگاه رهبری

تحـــــول

ظهور دوباره ی حاکمیت اسلام با انقلاب اسلامی، عطش سیری ناپذیر جامعه ی شیعی برای زندگی مطابق با الگوی به دست آمده از معارف اهل بیت (علیهم السلام) و رویارویی فکری با اندیشه های مخالف حاکمیت دینی از جمله عواملی است که تحول در حوزه و روحانیت را گریز ناپذیر می نمایاند.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

تحول با تفکرات جهادی

چهارشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۰۲ ب.ظ

آیت‌الله نوری‌همدانی:

تحول در حوزه با تدریس تفکرات جهادی امام(ره) ممکن است




آیت‌الله نوری‌همدانی با تأکید بر پرداختن به بحث جهاد در دروس حوزوی، گفت: با استخراج افکار امام خمینی(ره)، تدریس و ترویج آن می‌توان تحول بزرگی را در حوزه‌های علمیه بوجود آورد.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای روحانی سراسر کشور، حفظ فرهنگ جهاد و شهادت را ضروری خواند و گفت: امنیت، اقتدار، عظمت و قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران ناشی از همین فرهنگ است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: با استخراج افکار امام خمینی(ره) و ترویج آن به حوزه‌های علمیه می‌توان در حوزه تحولی بزرگ ایجاد کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تأکید بر این‌که «باید در کتاب‌های دفاع مقدس به نقش اقشار مختلف اجتماعی از جمله شهدای جامعه زنان، پرداخته شود» افزود: در بسیاری از شهرهای کشور ما هنوز فرهنگ جهاد و شهادت برقرار است و رایحه خوش جبهه‌ها از آنها به مشام می‌رسد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم منبرهای خطابه و مجالس مداحی را یکی از ظرفیت‌های مهم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: باید سعی شود از مرثیه‌خوان‌ها و وعاظی استفاده شود که در این مسیر گام برمی‌دارند؛ باید همه تلاش خود را برای زنده نگه داشتن این فرهنگ به کار بندیم.

این مرجع تقلید با تأکید بر اهمیت بازخوانی و تفکر بر روی وصیت‌نامه شهدا، گفت: در همه وصیت‌نامه‌های شهدا به پشتیبانی از ولایت فقیه تأکید شده است و همواره به این که مردم مساجد و نمازجمعه‌ها را خلوت نگذارند، توصیه داشتند.

آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار کرد: در کتاب‌هایی که به منظور شناساندن شهدا تدوین می‌شود بخشی را به شهدای شاخص و حماسه آفرین اختصاص دهید.

وی در بخش دیگر سخنان خود با توجه به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله محلاتی،‌ بیان‌ کرد: ایشان یکی از شخصیت‌هایی بود که پیش از انقلاب تفکر و فرهنگ انقلابی ممتازی داشت و به همین دلیل از سوی عمال شاه به زندان افتاد


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۷
یاسر محمدی کمرودی

تحول

حوزه

روحانیت

طلبه

مراجع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی