تحـــــول

حوزه و روحانیت در نگاه رهبری

تحـــــول

حوزه و روحانیت در نگاه رهبری

تحـــــول

ظهور دوباره ی حاکمیت اسلام با انقلاب اسلامی، عطش سیری ناپذیر جامعه ی شیعی برای زندگی مطابق با الگوی به دست آمده از معارف اهل بیت (علیهم السلام) و رویارویی فکری با اندیشه های مخالف حاکمیت دینی از جمله عواملی است که تحول در حوزه و روحانیت را گریز ناپذیر می نمایاند.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

آمار دقیق

شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۳۴ ب.ظ

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان حوزه علمیه در سال 86:

یکى از کارهائى که باید حتماً انجام بگیرد، سریع هم باید شروع بشود ، همین مسئله‏ ى آمارگیرى است



به نظر شما بدون آمار درست، می توان برنامه ریزی صحیحی برای آینده حوزه علمیه انجام داد؟



یکى از کارهائى که در سازماندهى حوزه لازم است، آمارگیرى است،. ما از حوزه آمار درستى نداریم. به طریق اولى‏، آنوقت از مجموعه‏ ى روحانیت در کشور آمار درستى نداریم. تعداد روحانیون در کشور، حدود تحصیلى اینها، میزان فضل اینها، توانائی هاى تبلیغى اینها، تأثیرگذارى اینها در محیطشان؛ اینها چیزهائى است که اصلاً در آمارهاى ما، در اطلاعات ما منعکس نیست؛ ما آمارگیرى نداریم. آمارگیرى هم یک دانش است. یکى از کارهائى که باید حتماً انجام بگیرد، سریع هم باید شروع بشود و چند سال هم طول خواهد کشید، اما برکاتش خیلى زیاد خواهد بود، همین مسئله‏ ى آمارگیرى است. از طلاب حوزه، از سطوحشان، از مقدار و اندازه‏ ى درکشان از درسى که خوانده‏ اند، پیشرفت تحصیلى‏شان، از اینها آمارگیرى داشته باشیم، بدانیم زیردست مجموعه‏ ى مدیریت حوزه چیست، با چى‏ میخواهد کار کند. این کمبود را هم ما داریم که البته آنوقت دنبال آمارگیرى، نظام ارزشیابى پیش مى‏آید؛ این هم یکى از چیزهائى است که در مسئله‏ ى سازماندهى عرض میکنیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی