تحـــــول

حوزه و روحانیت در نگاه رهبری

تحـــــول

حوزه و روحانیت در نگاه رهبری

تحـــــول

ظهور دوباره ی حاکمیت اسلام با انقلاب اسلامی، عطش سیری ناپذیر جامعه ی شیعی برای زندگی مطابق با الگوی به دست آمده از معارف اهل بیت (علیهم السلام) و رویارویی فکری با اندیشه های مخالف حاکمیت دینی از جمله عواملی است که تحول در حوزه و روحانیت را گریز ناپذیر می نمایاند.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

پیگیری تحول در حوزه علمیه

پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۴۳ ب.ظ
حجت‌الاسلام فرخ‌فال مطرح کرد:

پیگیری تحول در حوزه علمیه/ ۱۲۰ نشریه در حوزه چاپ می‌شود


مدیر حوزه‌های علمیه استان قم گفت: ما پیگیر مسئله تحول و انسجام آموزشی و پژوهشی در حوزه‌های علمیه هستیم.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود ۸۶ هزار پرونده در حوزه علمیه قم وجود دارد اظهار کرد: از این تعداد ۱۵ هزار نفر در حال تبلیغ و مأموریت و مابقی در حال تحصیل در حوزه قم هستند.

به گفته مدیر حوزه‌های علمیه استان قم در حال حاضر ۱۲۰ نشریه علمی - تخصصی توسط حوزه علمیه و نهادهای حوزوی منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام فرخ‌فال ادامه داد: پس از دو سال کار جدی توسط معاونت پژوهش حوزه علمیه استان قم، ۱۸ مدرسه علمیه از میان ۴۵ مدرسه، دارای نشریات علمی پژوهشی هستند. 

تحول در حوزه و انسجام بخشی به نظام آموزشی و پژوهشی حوزه‌های علمیه که از مطالبات جدی مقام معظم رهبری و مراجع تقلید است، بخش دیگر سخنان مدیر حوزه‌های علمیه استان قم را به خود اختصاص داده و حجت‌الاسلام فرخ‌فال از پیگیری جدی برای تحقق این مطالبات خبر داد.

حجت‌الاسلام فرخ‌فال حوزه علمیه قم را مادر حوزه‌های علمیه دانست و گفت: این حوزه از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید از آن به نحو احسن استفاده شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۱
یاسر محمدی کمرودی

تحول

حوزه

روحانیت

طلبه

مراجع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی