تحـــــول

حوزه و روحانیت در نگاه رهبری

تحـــــول

حوزه و روحانیت در نگاه رهبری

تحـــــول

ظهور دوباره ی حاکمیت اسلام با انقلاب اسلامی، عطش سیری ناپذیر جامعه ی شیعی برای زندگی مطابق با الگوی به دست آمده از معارف اهل بیت (علیهم السلام) و رویارویی فکری با اندیشه های مخالف حاکمیت دینی از جمله عواملی است که تحول در حوزه و روحانیت را گریز ناپذیر می نمایاند.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پربیننده ترین مطالب

تاکید بر لزوم تحول

پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۴ ب.ظ

در دیدار با اعضای شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان عنوان شد:

تاکید بر لزوم تحول در حوزه های علمیه


حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با اعضای شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، با تبریک ایام بعثت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم)، اظهار داشتند: حوزه علمیه خراسان بعد از حوزه علمیه قم، مهم ترین حوزه است.

ایشان تصریح کردند: همیشه بزرگانی از حوزه علمیه خراسان برخاستند که آثار آن ها در همه نقاط وجود دارد و بنابراین تلاش مدیران حوزه خراسان باید این باشد که این شجره طیبه همانند سابق برتر شود.

ایشان بر لزوم تحول در حوزه های علمیه با توجه به شرایط زمان تاکید کردند و ابراز داشتند: حوزه ها باید نیازهای زمان را برطرف کرده و بر اساس مشکلات زمان، خود را تجهیز کنند.



حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه، مفاسد اخلاقی را یکی از مشکلات امروز عنوان کردند و فرمودند: امروز از خارج و داخل کشور شاهد حضور و افزایش ابزار گناه حتی در منازل هستیم و نمی توانیم دست روی دست بگذاریم، بلکه از طرق صحیح باید جلوی این مفاسد را بگیریم؛ حال اگر قادر نباشیم به طور کامل از بین ببریم، تکلیف ساقط نمی شود و خیلی کارها نیز می شود انجام داد.

ایشان بهترین ابزار مبارزه با فساد را طلاب دانستند و ابراز داشتند: طلاب در ایام تبلیغ به مناطق مختلف اعزام شوند و مسائل اسلامی را مطرح کنند.

معظم له، اعزام مبلغ به مناطق مختلف را برکتی برای اسلام عنوان کردند و افزودند: طلبه ها را در هر پست و مقامی هستند به نقش آفرینی در ایام تبلیغ، ترغیب کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۱
یاسر محمدی کمرودی

تحول

حوزه

روحانیت

طلبه

مراجع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی